ADN Origami pentru prinderea virusurilor în interiorul corpului

Cercetătorii de la Universitatea Tehnică din München au dezvoltat o metodă pentru a crea mici capcane de virus care pot lega particulele virale și le pot face inofensive în corp. Tehnica se bazează pe origami ADN pentru a crea nanocapsule goale auto-asamblate, care sunt căptușite cu molecule care vor lega virușii și îi vor împiedica să circule prin corp.

„Bacteriile au metabolism. Le putem ataca în diferite moduri ”, a declarat Ulrike Protzer, cercetător implicat în studiu. Virusurile, pe de altă parte, nu au propriul lor metabolism, motiv pentru care medicamentele antivirale sunt aproape întotdeauna vizate împotriva unei enzime specifice dintr-un singur virus. O astfel de dezvoltare necesită timp. Dacă se poate realiza ideea de a elimina pur și simplu mecanic virușii, acest lucru ar fi aplicabil pe scară largă și, prin urmare, o descoperire importantă, în special pentru virusurile nou apărute. ”

Tehnologia folosește ADN-ul pentru a forma elementele de bază ale structurii capcanei, dar, deoarece ADN-ul este destul de fragil în corp, cercetătorii au folosit lumina UV și polietilen glicol pentru a stabiliza materialul înainte de utilizare. După acest tratament, nanostructurile au fost stabile timp de 24 de ore.

Structura este compusă din plăci triunghiulare 3D care se pot așeza împreună. Cercetătorii pot produce obiecte cu până la 180 de subunități și putem obține randamente de până la 95 la sută. Traseul de acolo a fost, totuși, destul de stâncos, cu multe iterații. ”

Până în prezent, cercetătorii au testat capcanele virale din laborator și au arătat că pot imobiliza particulele virale ale hepatitei B și virusurile adeno-asociate.

Technical University of Munich